Saturday, May 2, 2009

Sykkel i Sentrum!! = Bike in the middle of the city!!


(See all the photos)

I dag var min først gang på Sykkel i Sentrum, en måndelig sykkel aksjon med folk som skykler fra Grunerlokka til Stortinget å øke bevisstheten om beholdet for sykkel veier i sentrum. Jeg hørte om det fra Siri (dama i bildet).

Today was my first time trying the Bike in the City Center, a monthly bike ride from Grunerlokka to Stortinget to raise awareness about the need for bike lanes in the city center. I heard about it from Siri (the woman in the picture.

Det minnet meg om San Francisco Bicycle Coalition, som jeg deltok i, men den gruppen er mye mye mindre. I dag hadde vi omtrent 15 og 20 mennesker, alle menn, selv om Siri og Jeg. Hvor er de kule sykkeldamene like som vi hadde i San Francisco? Og hvorfor får gruppen ikke mer støtte har i Oslo?

It reminded me of the San Francisco Bicycle Coalition, where I participated in. But, this group is much smaller. Today we had somewhere between 15 and 20 folks, all men except for Siri and I. Where are all the cool bike babes like the ones we had in San Francisco? And why doesn't the group have more support here in Oslo?

Mange mange folk sykkler her, og antall øker hvert år. Siste året hadde norsk idretsbutikker rekord salgs av sykler, og den bysykker program låne ut noen hundred nesten gratis blå sykler hvert dag mellom april og november. Sentrum er så liten at det er mye lettere å gå eller sykle enn kjøre. Og det er så flat at det er perfekt for å sykle. Men, jeg ser få sykkelveier. De som er merket på Oslos syklekart har ikke store og trygg del for de som sykkler. Hvorfor? Hvorfor velger politiker parkeringsplasser over skykker når det er så hardt for biler i sentrum. Jeg må lærer mer om det.

A lot of folks bike here in the city and the number goes up every year. Last year was record year for bike sales in Norway, and the City Bike program lånes out hundreds of almost free blue bikes every day between April and November. The city center is so small that is much easier to walk or bike than to drive. And it's flat. But, I see very few, designated bike lanes. The streets that are marked as bike routes on the City's bike map often don't have a large safe side portion for bikes. Why? Why do politicians choose parking places over bike lanes when it is so hard for cars to even get through the City Center. I have to look into this.

No comments: